Na dworze ponuro, brakuje funduszy i czasu żeby zabawić się na mieście, więc pijąc samotnie Specjala postanowiłem napisać coś nowego :]
Wiemy już na pewno że będziemy grać, tylko jaką gitarę kupić?
no cóż, wszystko zależy od grubości naszego portfela :] P omijając jednak kwestie finansowe grając ciężką muzykę musimy pamiętać o kilku rzeczach...
1. Przetworniki
Nie będę dokładnie pisał co to dokładnie jest bo nie po to zrobiłem tego bloga (ciekawscy niech poszukają w wikipedii) Jedyne co musicie wiedzieć to ze przetworniki (przystawki) dzielą się na dwa (a dokładnie trzy) typy.
a) Single-Coil - są to przystawki jednocewkowe, stosowane są raczej do grania na kanale czystym (ale są wyjątki)b) Humbucker - prosto mówiąc dwa połączone ze sobą single. Dlaczego na Humbuckerach graja praktycznie wszyscy gitarzyści metalowi? ponieważ cewutajki połączone są tutaj w przeciwfazie co oznacza mniejsze zakłócenia podczas gry na przesterze.
Podsumowując... kupując gitarę zwróć uwagę aby miała ona Humbuckera, rozszerzy to twoja paletę brzmień i doda "pierdol******" twoim riffom ;] Oczywiście są jeszcze Humbuckery aktywne, w obudowie singla itp... ale ten temat rozwinę przy innej okazji ;]
2. Drewno
Temat rzeka... każdy lubi coś innego, nie powinniście na razie zawracać tym sobie głowy tylko kupić "jakąś" gitarę z Humbuckerem. Mimo wszystko dodam opisy popularnego drewna spotykanego w gitarach.
JESION (ang. ash)Twardy jesion północny jest twardy, ciężki i gęsty. Gęstość przekłada się na jasne brzmienie i długie wybrzmiewanie. Kolor jest kremowy. Pory w drewnie są otwarte, więc zajmuje to dużo wysiłku, by wykończyć to drewno.Jesion bagienny jest stosunkowo lekki, co ułatwia odróżnienie go od twardego jesionu. Słoje są otwarte, kolor kremowy. Doskonale pasują do niego wykończenia transparentne. Brzmieniowo jest zrównoważony z lekką przewagą tonów wysokich.
MACHOŃ (ang. mahogany)
Waga średnia do ciężkiej. Brzmienie ciepłe, pełne i z dobrym wybrzmiewaniem. Stosunkowo łatwe w obróbce. Pasuje do niego wykończenie naturalne lub transparentne czerwone
OLCHA (ang. alder)
Używana często na korpusy ze względu na swoją niewielką wagę i pełny dźwięk. Jest łatwa w obróbce. Naturalny kolor olchy jest lekko żółto-brązowy. Pasują do niej wykończenia sunburst jak i pełne, zakrywające słoje. Brzmienie jest zbalansowane z równą ilością częstotliwości niskich, średnich i wysokich.
LIPA (ang. basswood)
Bardzo lekka o białym kolorze, czasami zdarzają się zielonkawe zabarwienia. Drewno o zamkniętych słojach, pomimo tego wymaga dużego nakładu pracy przy wykończeniu. Transparentne wykończenia nie nadają się do lipy. Jest to drewno stosunkowo miękkie i jest niezbyt odporne na uszkodzenia mechaniczne. Brzmieniowo ma ciepły charakter z wyeksponowanym środkiem. Bardzo dobrze przebija się w miksie.
3. Wzmacniacze, Efekty
Powiem tak, ważne abyście kupili wzmacniacz który ma w sobie przester ;] oczywiście można podłączać do niego różne efekty ale w tanich małych "pierdziawkach" raczej mija się to z celem, polecam zatem zaopatrzyć się w piecyk który ma głośnik 12'.
A co jeżeli nie masz tyle pieniędzy na sprzęt? oczywiście można podłączyć efekt, multiefekt do komputera czy też wieży ;]
UWAGA! Zwróć uwagę na to że przy podłączeniu efektu do wieży czy też komputera musi mieć on jakąś symulacje wzmacniacza (np Mesa,Marshall)... dlatego najlepiej sprawdzają się tutaj multiefekty typu V-amp, POD, czy ZOOM.To byłoby na razie na tyle ;] Zdaje sobie sprawę że nie każdy może zrozumieć co tutaj napisałem/nie napisałem dlatego w razie pytań/gróźb proszę pisać na Knoteek@gmail.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz